از چوب خام چنار به عنوان روکش مبل استفاده کنید

درختان قطع شده برای تهیه چوب خام چنار توسط یکی از سه سیستم برداشت انجام می شود: چوب کوتاه، چوب بلند (یا به طول درخت)، یا درخت کامل.

در برداشت چوب کوتاه، درختان به طور کامل (به جز شاید برای پوست کندن) در محل قطع پردازش می شوند.

کنده ها سپس به محوطه یا محل ذخیره سازی منتقل می شوند و در نهایت به کارخانه منتقل می شوند و در صورت نیاز توسط دستگاه پوسته برداری می شوند.

در برداشت چوب بلند، درختان فقط در محل قطع درختان در بالای سر قرار می گیرند و جدا می شوند. سپس کنده های بلند به دست آمده به کارخانه منتقل می شوند تا پوسته کنده شوند.

سیستم کل درخت پردازش در سایت قطع را حذف می کند. لایه برداری و جداسازی در یک محوطه پردازش مرکزی انجام می شود و پوسته زدایی و باکینگ در آنجا یا در کارخانه انجام می شود.

چوب

علامت گذاری درختان با چکش مارک یا رنگ انجام می شود. قطع معمولاً با اره زنجیری انجام می شود. تبر و اره دستی امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

روش استاندارد برای قطع این است که یک برش زاویه ای از جلو یا زیر برش در کنار درخت در جهت انتخاب شده برای قطع کردن و سپس برش پشت اره به طوری که نوار باریک چوب باقی مانده بین آندرکات و برش پشتی شکسته شود.

درخت می افتد از اره زنجیری برای جداسازی و باک زدن نیز استفاده می شود و پوست کندن گاهی در جنگل با تبر یا اسپاد (ترکیبی از بیل و اسکنه) انجام می شود.

در جنگل های مختلف جهان از حیواناتی مانند اسب، قاطر، گاو و فیل برای لغزش (کشیدن) چوب ها از محل قطع به حیاط تمرکز استفاده می شود.

زمان برداشت عمدتاً زمانی مورد توجه قرار می گیرد که درختان قطع شده به سرعت از جنگل برای پردازش خارج نشوند. در غیر این صورت برای مثال، در ایالات متحده برداشت یک فعالیت در تمام طول سال است.