ایزوگام نفیس ارومیه در ساخت موبایل به کار می رود

رایج ترین انواع عایق رطوبتی ایزوگام نفیس ارومیه عبارتند از عایق رطوبتی سیمانی، غشای ضد آب مایع، غشای قیری، پوشش قیری و غشای مایع پلی اورتان.

عایق رطوبتی پوشش قیری: پوشش قیری (روکش آسفالت) از مواد پایه قیر ساخته می شود. این یک پوشش محافظ انعطاف پذیر بر اساس فرمولاسیون و درجه پلیمریزاسیون آن است. انعطاف پذیری و محافظت در برابر آب می تواند تحت تأثیر درجه پلیمر و تقویت فیبر باشد.

متداول ترین کاربردهای پوشش های قیری شامل مناطقی است که در زیر لایه خیس هستند. این یک پوشش محافظ و ضد آب عالی است، به ویژه در سطوحی مانند پایه های بتنی.

برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید مناسب نیست مگر اینکه با مواد انعطاف پذیرتر مانند پلی اورتان یا پلیمرهای مبتنی بر اکریلیک اصلاح شود.

ایزوگام

عایق رطوبتی غشایی قیری: عایق رطوبتی غشای قیری به دلیل کارایی ثابت شده روشی محبوب برای سقف های کم شیب است. غشای ضد آب قیری دارای مشعل روی لایه و غشای خود چسب می باشد.

ترکیبات خود چسب شامل آسفالت، پلیمرها و پرکننده ها هستند. علاوه بر این، رزین ها و روغن های خاصی ممکن است برای بهبود ویژگی های چسبندگی اضافه شوند. نوع خود چسب دارای ماندگاری پایینی است زیرا با گذشت زمان خواص چسبندگی غشا کاهش می یابد.

مشعل روی ممبران دارای انواع آشکار و پوشیده است. لایه در معرض اغلب دارای سنگدانه های معدنی دانه ای برای مقاومت در برابر سایش و پارگی ناشی از هوازدگی است. برای نوع دیگر غشاء، پیمانکار باید یک لایه محافظ را اعمال کند تا از سوراخ شدن غشا جلوگیری شود.

عایق رطوبتی غشایی مایع پلی اورتان
روش عایق رطوبتی غشایی مایع پلی اورتان برای قسمت سقف مسطح و در معرض هوا استفاده می شود. این روش ضد آب گران است.

هدف از عایق رطوبتی جلوگیری از نفوذ آب به سطوح بتنی است.

غشای مایع از یک پوشش پرایمر و دو لایه رویی تشکیل شده است. استفاده از پوشش ها به صورت اسپری، غلتکی یا ماله ای است. لایه مایع نازک است و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به انواع عایق رطوبتی سیمانی دارد.