با روغن آرگان لدورا برای همیشه با سردرد خداحافظی کنید

برای قرن‌ها یک عنصر اصلی در مراکش روغن آرگان لدورا بوده است که نه تنها به دلیل طعم لطیف و آجیلی آن، بلکه به دلیل طیف گسترده‌ای از فواید سلامتی بالقوه‌اش مورد استفاده قرار می گرفته است.

این روغن گیاهی طبیعی از هسته میوه درخت آرگان به دست می آید.

اگرچه روغن آرگان بومی مراکش است، اما اکنون در سراسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

روغن آرگان عمدتاً از اسیدهای چرب و انواع ترکیبات فنلی تشکیل شده است.

بیشتر محتوای چربی روغن آرگان از اسید اولئیک و لینولئیک است

تقریباً 29 تا 36 درصد از محتوای اسیدهای چرب روغن آرگان از اسید لینولئیک یا امگا 6 حاصل می شود که آن را به منبع خوبی از این ماده مغذی ضروری تبدیل می کند.

اسید اولئیک، اگرچه ضروری نیست، اما 43 تا 49 درصد از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان را تشکیل می دهد و همچنین یک چربی بسیار سالم است.

روغن

اسید اولئیک که در روغن زیتون نیز یافت می شود، به دلیل تأثیر مثبت آن بر سلامت قلب مشهور است

علاوه بر این، روغن آرگان یک منبع غنی از ویتامین E است که برای سلامت پوست، مو و چشم ها لازم است. این ویتامین همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است.

ترکیبات فنولی مختلف موجود در روغن آرگان احتمالاً مسئول بیشتر ظرفیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن هستند.

روغن آرگان سرشار از ویتامین E یا توکوفرول است، یک ویتامین محلول در چربی که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش اثرات مخرب رادیکال های آزاد عمل می کند.

سایر ترکیبات موجود در روغن آرگان مانند CoQ10، ملاتونین و استرول های گیاهی نیز در ظرفیت آنتی اکسیدانی آن نقش دارند.

یک مطالعه اخیر کاهش قابل توجهی در نشانگرهای التهابی را در موش‌هایی که قبل از قرار گرفتن در معرض سم‌های شدیدا التهابی کبد از روغن آرگان تغذیه می‌کردند، در مقایسه با گروه کنترل نشان داد.

علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که روغن آرگان را می‌توان مستقیماً روی پوست برای کاهش التهاب ناشی از جراحات یا عفونت‌ها نیز اعمال کرد.

اگرچه این نتایج دلگرم کننده هستند، اما تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی استفاده دارویی از روغن آرگان در انسان برای کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو مورد نیاز است.