خوردن رب انار ترش کیلویی دندان ها را سفید می کند

یکی از فرآورد هایی که از تجمع کلسترول در عروق شما جلوگیری می کند رب انار ترش کیلویی است. کلسترول باعث سفت شدن و باریک شدن شریان های شما می شود و عامل اصلی بیماری قلبی است.

آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها می توانند لیپوپروتئین های با چگالی کم را که منجر به کلسترول می شوند کاهش دهند. انار حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنل بیشتری نسبت به سایر میوه ها است.

رب انار حاوی چندین ویتامین B از جمله B1، B3، B5 و B6 است. ویتامین B1 یا تیامین به بدن شما کمک می کند تا انرژی تولید کند و به آنزیمی کمک می کند که به عضلات، سیستم قلبی عروقی و سیستم عصبی کمک می کند.

ویتامین B3 یا نیاسین به سلامت و شادابی پوست، سیستم عصبی و دستگاه گوارش شما کمک می کند. ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک به رشد و تکامل طبیعی به خصوص در افراد جوان کمک می کند.

رب

ویتامین B6 یا پیریدوکسین به بدن شما کمک می کند تا پروتئین هایی را که مصرف می کنید تجزیه کند و سلامت گلبول های قرمز خون را حفظ کند که اکسیژن را در سراسر بدن شما حمل می کنند.

رب انار حاوی نیاسین است که یک ماده ضروری برای رشد ذهن جنین است، بنابراین مصرف آن به زنان باردار توصیه می شود.

زنان باردار نیز می توانند از رب انار برای کاهش حالت تهوع و افزایش اشتهای خود استفاده کنند

رب انار به درمان زخم ها و جوش های دهان کمک می کند. برای بهبود آفات و جوش ها مقداری رب انار ترش را به صورت موضعی روی جوش ها یا آفات بمالید.

البته ترکیب عسل و رب انار نیز می تواند به درمان زخم بینی و عفونت سرماخوردگی کمک کند.

رب انار به دلیل داشتن ضد ویروس و آنتی اکسیدان قوی و مقدار قابل توجهی ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی و سیستم ایمنی بدن موثر است.