کاشی سرامیک کف پذیرایی باعث سقوط ناگهانی سهام بورس شد

شهری بین هنر و فرهنگ سانتو استفانو دی کاماسترا، که بیش از همه به عنوان “شهر سرامیک ها” شناخته می شود، یک مرکز بسیار فعال است که در نیمه راه بین پالرمو و مسینا واقع شده است.

کشوری خاص در نوع خود: به هر کجا که بچرخید، بشقاب‌ها، کاشی‌ها، موزاییک‌ها را می‌بینید که همه از سرامیک بسیار تزئین شده ساخته شده‌اند.

طرز کار تصفیه شده و رنگ‌ها، کاشی سرامیک کف پذیرایی سانتو استفانو را به محصولی پرطرفدار در همه جا تبدیل کرده است که ژاپنی‌هایی که برای دیدن آزمایشگاه‌های متعدد در حال کار و بستن قراردادها به اینجا آمده‌اند، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

هر کسی که به سانتو استفانو دی کاماسترا می رسد و از یکی از مغازه های متعددی که محصولات سرامیکی را به نمایش می گذارد بازدید می کند، نمی تواند در مقابل وسوسه خرید برخی از آنها مقاومت کند.

سرامیک

بورژیو، شهر کوچکی در استان آگریجنتو، دارای سنت چند صد ساله در هنر سرامیک است، به طوری که اقتصاد این مکان همیشه با صنعتگری مرتبط بوده است که در قرن های گذشته به سطوح بسیار بالایی رسیده است.

حتی امروزه در بورجیو، صنعتگران در کارگاه‌های باستانی، با مهارت فراوان، انواع مواد خام موجود از جمله سنگ سخت و سفالین محلی، کار می‌کنند و مصنوعاتی را خلق می‌کنند که در سراسر جهان قدردانی می‌شوند.

Caltagirone سرزمینی غنی از خاک رس است و در سرتاسر جهان به دلیل تولید دست ساز سرامیک شناخته شده است، هنری که منشأ بسیار باستانی دارد اما هنوز هم صدها صنعتگر را در خلق آثار با تزئینات بسیار مشغول می کند.

با گذشت زمان، تکنیک اجرایی و تزیینی صنعتگرانی که در اینجا «کاناتاری» نامیده می‌شوند، با فرض شواهدی مبنی بر اصالت عظیم، بدون رها کردن نقوش موری و رنگ‌های سنتی (رامین سبز، فیروزه‌ای، زرد طلایی، منگنزی) به کمال رسیده است.

کوچه های شهر پر از مغازه های کوچکی است که محصولات معمولی این هنر باستانی را به نمایش می گذارند: کاشی، شمعدان، بشقاب و مهمتر از همه گلدان.